Ako som dostala svoje ruky pod kontrolu


Už ani neviem, kedy som naposledy mala tento problém, avšak dlhé roky, hlavne v zime  som zvádzala boj s mojimi rukami. Boli hrozne suché, na dotyk drsné, červené a niekedy mi praskali až do krvi. V lete boli ale naopak v poriadku, ale tá zima ich vedela vždy riadne položiť. Nedalo sa na ne veľmi pozerať, a tak som spočiatku v zime ruky krémovala klasickou nechtíkovou Indulonou. No len čo sa moje ruky zlepšili, s krémovaním som prestala. A tento kolobeh u mňa fungoval dlhé roky. Je určite bežný jav, že v zime sa nám ruky vysušujú viac ako v lete, ale tie moje to bolo fakt niečo hrozné. Až som si jedného dňa povedala dosť, musím sa tomuto môjmu zimnému problému vyhnúť.

Začala som si teda ruky natierať krémom každý deň, vždy večer pred spaním a bolo mi to jedno čím, buď krémom určeným špeciálne na ruky a ak taký poruke nebol, tak aj telovým mliekom. Takouto pravidelnou starostlivosťou som sa svojho zimného problému zbavila. Samozrejme, aj teraz platí, že si ruky v zime natieram mastnejším a výživnejším krémom a v lete skôr niečím ľahším, ale večerné krémovanie už patrí medzi moje pravidelné kozmetické rituály.

Párkrát v roku si ruky umyjem peelingom, natriem hrubšou vrstvou krému a navlečiem bavlnené rukavičky. Nechám to takto chvíľu pôsobiť, krém do rúk pekne vsiakne a ruky sú hebké a krásne jemné. 

A tu je zopár mojich rád pre vás, ako sa starať o ruky, aby sa zbytočne nevysušovali:

1. každý večer si ruky natriem krémom, príp. telovým mliekom,
2. prostriedok na umývanie riadu si kupujem taký, ktorý je k rukám šetrný - hlavne tie balzamové prostriedky, Jar a Pur majú aj prostriedky určené špeciálne pre tieto účely
3. pri upratovaní používam vždy ochranné rukavice,
4. občas svojim rukám doprajem kúru vo forme hrubšej vrstvy krému, následne na ne natiahnem bavlnené rukavičky,
5. občas si doprajem na ruky mydlo Dove, ktoré moje ruky nevysúša, ale skutočne hydratuje.
6. v zimných mesiacoch sa snažím si ruky nakrémovať vždy pred odchodom z domu a netreba zabúdať ani na nosenie rukavíc, v zime je to pre ruky fakt veľmi dôležité.

Rada číslo jeden je spomedzi všetkých asi tá najdôležitejšia, pravidelným krémovaním sa toho fakt dá veľa zachrániť, v prípade rúk sa to u mňa skutočne vyplatilo a túto zásadu dodržiavam dodnes.

Komentáre