Putovanie za hranice štátu Gyor



V rámci využitia letného času sme si spravili s kamarátkou malý výlet k naším susedom do Maďarska. Cesta netrvala vôbec dlho a výlet stál naozaj za to. Keďže sa blíži svadba, na ktorú sa chystám, tak som si potrebovala naň kúpiť nejaké šaty a tak sme sa jedného dňa nasadli s kamarátkou do auta a vyrazili nakupovať.  Doposiaľ som bola v Maďarsku tuším len raz tiež v prihraničnej oblasti v Slovenskom Novom Meste, ale boli sme na trhoch a tam až taký skvelý výber oblečenia nebol, aj keď spomínam si, že nejaké šaty sme tam kúpili, ale to som bola menšia. 

Aj v Gyori nájdete na námestí letné terasy, ktoré lákajú návštevníkov na osvieženie. V jednej takejto podobnej sme sa boli najesť a mali tam veľmi zvláštnu vec, niečo akoby vonkajšia klimatizácia. Proste sedíte vonku, ale nie je vám horúco, pretože ventilátor rozprašuje do ovzdušia vodu. Niečo podobné ako keď sa nastriekate termálnou vodou len tak pre osvieženie. Skvelý pocit, vynikajúce riešenie, máme sa na Slovensku čo učiť. 


Mesto Gyor mi veľmi ale fakt veľmi pripomína naše Košice, podobná architektúra námestia aj podobná organizácia mesta. Cez mesto preteká Dunaj čo robí mesto ako také ešte krajším. Celkovo sa mi ten kraj veľmi páčil a určite sa tam ešte pôjdem pozrieť. Navštívili sme aj Baziliku sv. Ladislava, ktorá sa nachádza na námestí, je fakt obrovská a veľmi pekná a to tak zvonku, ako aj zvnútra, žiaľ nesfotila som si ju, ale nevadí, aspoň mám dôvod sa do tohto mesta opäť vrátiť. 

Ako som už spomínala cez mesto tečie Dunaj a tak je samozrejme potrebné mať nejaký ten most, mne sa architektúra tohto mostu celkom páčila, tak som si ho sfotila. 


Tiež sa oplatí vidieť Radnicu, aspoň dúfam, že si to pamätám správne. Nachádza sa v centre mesta a tá architektúra zvonku je veľmi pekná, taká historická budova, neviem, či sa v nej aktuálne aj niečo koná alebo slúži len ako turistická atrakcia, ale páčila sa mi. Ja celkom rada obdivujem historické pamiatky, keď som bola v Prahe tak tam ich bolo neúrekom a aj tu som natrafila na celkom veľký počet. 


A teraz už prejdem k tej nákupnej časti nášho výletu. Pri potulovaní sa mestom som natrafila na zaujímavý obchodík, ktorého výklad mi hrozne pripomínal taký vintage štýl, veď posúďte sami, myslím, že fotografie hovoria za všetko. Na Slovensku som zatiaľ tak pútavý výklad nenašla, fakt krása. 







Cieľ výletu som splnia a odniesla som si z neho takéto šaty. Sadli mi ako uliate a myslím, že nie sú vôbec všedné, práve naopak, pripadali mi tak trochu netradičné a zaujímavé a presne také niečo som hľadala, naviac cena bola viac než lákavá, šaty ma vyšli na 16 EUR takže pri takejto cene sa už proste neuvažuje. 


Asi tušíte kam som zašla úplne na záver. Keď som totiž na námestí zbadala obchod Rossman tak bolo jasné, že tam zájsť proste musím a samozrejme som si zaumienila niečo kúpiť a tak sa aj stalo. Na Slovensku túto sieť žiaľ nemáme, ale z českých blogov viem, že je to celkom slušná drogéria a keď pôjdem najbližšie do Česka tak sa tam určite zastavím. Ako som si tak prezerala sortiment padlo mi oko na telové mlieka Dove a tu som našla niečo, čo som kedysi mala doma a bolo to super, ale už sa takéto druhy telových mliek na Slovensku nejako prestali predávať, nevedno prečo. Ide o telové mlieko s kvapkou samoopaľovacieho prípravku - moja tajná zbraň ako si udržať opálenie po lete. Minulý rok mala takýto produkt vo svojom sortimente ešte aspoň Balea, ale tento rok to už nejako v regáloch DM neviem nájsť. Takže spokojnosť bola maximálna telové mlieko ma vyšlo do 4 EUR a dokonca som dostala zdarma k nákupu aj mydlo Dove, takže som bola maximálne spokojná. 

Telové mlieko kúpite pod názvom Dove Summer Glow, krásne vonia, má svetlohnedú farbu a skutočne dodáva opálený vzhľad už po druhom použití, len pozor, pretože zafarbuje oblečenie, takže tesne po natretí sa vyhýbajte bielemu a svetlému oblečeniu. 



Komentáre

  1. Nádherné prostředí.:))) Na mém blogu probíhá *GIVEAWAY* o bělící pásky na zuby od CREST, přijď se podívat a zasoutěžit!♥ Budu moc ráda, když se přidáš :) Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kdesi som čítala, že to mlieko od Balea predávajú len pred letom, či v lete a potom ho sťahujú...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to možné, tento rok som to však poctivo sledovala celý čas v DM už od februára a nič.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.