Prvý vianočný darček prečítaný na francúzsky štýl

Francouzsky se umi otacet zivotny styl kniha

Vianoce sa skončili len nedávno a ja som už stihla jeden darček spotrebovať, resp. knižne spotrebovať - prečítať. Zaujali ma knihy od autorky Mireille Guilianovej na francúzsky štýl. Keď sa povie Francúzsko a Paríš v hlave sa nám hneď premietne elegancia. Skrátka, o francúzskom šarme sme toho už veľa počuli a ja som sa veľmi potešila, že som pod stromčekom jednu takúto knihu objavila


Knihu Francouzsky sa umí otáčet - Rozum a cit zaměstnané ženy vydalo vydavateľstvo Ikar. Už samotná kniha má tak trochu vintage štýl, neviem, na mňa pôsobí celkom francúzsky. Prečítala som ju jedným dychom. Kniha je tenká, naozaj ju prečítate rýchlo, má niečo cez 200 strán.


Autorka tu opisuje svoje skúsenosti a zážitky, vyjadruje sa aj k témam ako sú móda, krása, elegancia, nájdete v nej veľa inšpiratívnych myšlienok a skvelých rád do života, nielen kariérneho, ale ja toho bežného každodenného. V prevažnej miere tu opisuje kariérny život a podáva návody a inšpirácie pre rôzne situácie.

Časť venovaná manažmentu a vedeniu ľudí ma až tak nenadchla, ale to bude asi tým, že na vysokej som sa o tomto obore toho napočúvala skutočne dosť.

Odniesla som si odtiaľ veľmi veľa dobrých rád, naučila som sa dokonca aj niečo o pracovných večeriach. Štýl knihy sa mi naozaj veľmi páčil, je to pútavé a nenáročné, také nedeľné oddychové čítanie pre každú ženu.

Pár mojich postrehov z knihy: 

- ak sa chcete vyhnúť rannému stresu z toho, čo na seba, pripravte si to večer - tu som sa fakt potešila, pretože toto pravidla sama uplatňujem, neznášam ranný stres, ráno si chcem vychutnať a užiť a nie stráviť hodiny tým, čo na seba. Jasné, občas ráno trochu experimentujem alebo úplne zmením, čo si oblečiem alebo mi moje plány vie prekaziť počasie, ale za iných okolností to funguje a šetrí to čas a hlavne nervy.

- raňajky sú dôležité a nesmieme ich vynechať - veru, ani do mňa to ráno nejde tak ako večer, nie som nejaká extra hladná, teda hladná som, ale nie všetko som schopná ráno zjesť, no snažím sa vždy vypiť zelený čaj a zjesť aspoň krajec chleba alebo rožok s niečím, čo mi chutí - či už nasladko alebo naslano.  
- spánok nikdy netreba podceňovať a 8 hodín spánku je pre telo skutočne veľmi prínosných - som rada, že sa autorka venovala aj tomuto, nie som síce nejaký sedmospáč a kým zaspím prejde času dosť, ale viem, že 8 hodín musí byť, takže sa snažím pestovať pravidelný režim a hlavne počas pracovného týždňa zbytočne neponocujem, nevyspatý človek je ešte horší ako hladný.

Francouzsky se umi otacet zivotny styl kniha

Knihy čítam veľmi rada, nedávno som mala taký dlhší English maratón, teraz to bola pre zmenu česká kniha a už sa idem pustiť do ďalšej, v zime je kniha skutočne najlepší spoločník. Táto kniha ma ale zaujala natoľko, že by som si rada prečítala aj ďalšie diela tejto spisovateľky. Tak uvidíme, či sa mi ti podarí, zima sa kráti a v lete toľko času na knihy nemám - viete no opaľovanie a tak. 
you might also like

Komentáre

  1. Velmi prijemny clanok. Kludne mozes pisat i o knihach. Zaujima ma to.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tieto o francúzskom štýle mám rada, mám ich doma niekoľko, naposledy som dostala "Jak se stát Parižankou" a je super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mňa to poriadne chytilo, určite si zabezpečím aj ďalšie.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.