Čo sa zmenilo na cestovaní IC vlakmi za posledných 10 rokov


IC resp. Inter City vlaky sú považované za vlaky najvyššej kvality. Spájajú východ so západom a denne nimi cestuje obrovský počet cestujúcich. Sama nimi chodím prakticky vždy, keď idem domov na východ. Pojem rýchlik pre mňa neexistuje, trčať ešte ďalšiu hodinu vo vlaku  nie je nič príjemné. Trasa Košice - Bratislava trvá IC vlaku 5 hodín, čo je dosť únavné, no rozoberme si to podrobnejšie.

IC vlakmi cestujem už takmer 10 rokov, prv ako študentka a momentálne už ako pracujúci človek. Nespomínam si už presne kedy, no trasa z Bratislavy smerom do Košíc sa začala modernizovať a dnes má IC vlak úseky, kde môže ísť rýchlosťou až 160 km/h. Ako to v teda v tých našich IC vlakoch funguje a čo sa zmenilo za posledných 10 rokov?

ČAS CESTOVANIA

Tento bod je jednoznačne najväčší kameň úrazu. Jednoducho to neklesá, nefunguje tu zvýšenie kvality trate a rýchlosti na nej = skrátenie času cestovania. Stále to trvá únavných 5 hodín až na jednu svetlú výnimku a tou je IC vlak s odchodom z BA po 15 hodine. Tým chodím rada, lebo cesta trvá o pol hodiny kratšie a navyše ma odvezie až domov, keďže v Košiciach sa z neho stáva vlak do Humenného. Takže ok, jemné zlepšenie tu je, no myslím, že by sa malo týkať všetkých IC vlakov.

SLUŽBY V IC VLAKOCH

Tie sa jednoznačne zlepšili, v cene lístka je už automaticky pol litra minerálky a časopis zdarma. Myslím, že tieto služby som začala vo vlakoch registrovať v časoch príchodu konkurenčných vlakov Regiojet. Žiaľ konkurencia zmizla, no služby našťastie ostali. 

ČAS PRISTAVENIA VLAKOV

Ten je biedny, všetky vlaky či už osobné alebo rýchliky už dávno pokojne čakajú so všetkými pasažiermi na čas odchodu, len pri IC vlakoch je to permanente opačne. Vlak je pristavený ani nie 10 minút pred jeho odchodom, ľudia sa idú doslova pozabíjať, len aby nastúpili čím skôr. Áno, miestenky máme všetci, ale keď sa naraz do vlaku naženie 100 ľudí, tak ten nástup proste trvá. Je jedno, či štartujeme z hlavného mesta alebo z metropoly východu, čas pristavenia je vždy veľmi tesný.


POČET ZASTÁVOK

Na moje prekvapenie zastávky na trati IC vlakov pribúdajú, čo sa podľa môjho názoru tiež podpisuje na celkovom čase cestovania. Na jednej strane tak možno ľudia z menších miest dostanú šancu dostať sa na východ či západ rýchlejšie, no skrátka si na ten počet zastávok akosi neviem zvyknúť.

CENY LÍSTKOV

Nuž bez konkurencie neexistuje tlak na ceny, to vie každý, kto študoval ekonomiku. Jedinou konkurenciou bol Regiojet, žiaľ vieme ako to dopadlo a náš štát mu skrátka veľmi naklonený nebol. Po roku sa teda na trať opäť vrátili naše milované štátne IC vlaky, no na moje prekvapenie v pôvodnom stave. Žiadne nové vozne či služby. Jediná oblasť, kde sme pocítili zvýšenie je cena lístkov. 

Niekedy sa mi zdá, že si naše železnice svojich zákazníkov príliš necenia. IC vlakmi cestuje naozaj každý, kto môže. Sedieť hodinu navyše sa chce málokomu a nie všetci sme študenti, ktorí majú cestovanie mimo IC vlakov zdarma. Hádam sa čas cestovania do budúcna konečne skráti a vlaky začnú pristavovať načas.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte vaše skúsenosti s cestovaním IC vlakmi. Cestujete nimi často alebo skôr príležitostne? 

Komentáre