Niečo pre blogerov - ako by mal vyzerať dobrý článok


Písanie článkov patrí v blogosfére k bežnej praxi. Každý sa snaží napísať čo možno najlepší článok, ktorý vyvolá diskusia a prečíta si ho čo množno najviac čitateľov. Aj taký článok má však svoje pravidlá, ktorými by sme sa mali riadiť. Spísala som si tu pre vás pár tipov, ako by mal dobrý článok vyzerať.

SEKCIE, FOTKY A ROZDELENIE TEXTU

My ľudia vnímame hlavne opticky. Ak článok nevyzerá opticky dobre, je to len jeden ucelený text bez prestávok, dlho sa pri ňom čitateľ neohreje. Preto je dobré text členiť na sekcie, pridávať číslovanie, zvýrazniť dôležité vety. A samozrejme nesmieme zabúdať ani na obrázky, ideálne vlastné fotky. Myslím, že také 3 sú priemer, pod ktorý by sme v článkoch veľmi nemali ísť, hlavne ak píšeme o viacerých veciach.



ORIGINÁLNY NÁZOV

Vymyslieť názov článku je aspoň pre mňa tá najhoršia časť. Mnohkrát ho aj desaťkrát mením. Nájsť totiž taký, ktorý zaujme nie je vôbec jednoduché. Všeobecne sa vraj do názvu majú uvádzať čísla veď články typu TOP plus nejaké číslo sa čítajú hádam samé. Niekedy však fungujú aj úplne jednoduché názvy typu Ako vyriešiť daný problém. 

KRÁTKY ÚVOD 

Podľa mňa je napísať vhodný a hlavne stručný úvod tak trochu umenie. Jedna veta nestačí a vyzerala by divne, no ani úvod desiatimi vetami nie vždy poteší. Funguje to asi ako pri slohu, čitateľa treba uviesť do deja, stručne a jasne. Musím sa však priznať, že mne sa úvody tak ako aj názvy článkov vymýšľajú najhoršie. Častokrát mám v hlave hotový text, no keď sa pustím do písania nie a nie začať., poznáte to.

DĹŽKA ČLÁNKU

Neviem ako vás, no mňa príliš dlhé články od čítania odrádzajú. Aj keby bol text pekne členený na sekcie a mal v sebe obrázky, ak je mega dlhý tak to nie je nič pre mňa. Rozhodne neplatí, že čím dlhší článok, tým lepšie. Umenie je skôr vyjadriť sa v kratšom rozsahu. Chápem, že nie každý to vie, je mnoho tak blogerov ako aj spisovatľov, ktorí toho priestoru na "papieri" potrebujú viac. Skúste si však určiť nejakú tú svoju optimálnu dĺžku a tej sa držte. Ak sa vám zdá téma príliš rozsiahla, rozdeľte ju do viacerých článkov.



OTÁZKA NA ZÁVER

Hlavne na blogoch sú otázky kľúčové lebo vedú k diskusii a následným komentárom pod článkom. Nikto predsa nepíše článok len sám pre seba. Ak už naozaj neviete, čo sa čitateľov spýtať, položte otázku nejako všeobecne. Ja som sa stretla párkrát s tým, že článok sa skončil bodkou a netušila som, k čomu sa vyjadriť. Jasné, čítala som o čom je článok, no bez otázky sa niekedy vyjadruje ťažko. Trochu to navodzuje pocit akoby bola téma zo strany blogera uzatvorená. Ako sa však hovorí, z jazyka sa daň neplatí, takže pýtajte sa. 

Na záver len dodám, že článok by ma mať dušu. Ja viem, znie to trochu spiritualisticky avšak má to niečo do seba. Schválne si pozrite články, ktoré ste písali len z nutnosti a tie, ktoré ste písali s chuťou, múzou a zápalom. Ktorý sa čitateľom páčil viac? Som si istá, že ten druhý, ten s dušou, do ktorého ste sa vložili. Ja sa snažím písať hlavne vtedy, keď cítim inšpiráciu. 

Majte sa krásne a teším sa na vaše komentáre. Čo ste si pri písaní resp. čítaní článkov všimli vy?



Komentáre

  1. Konečně vidím někde opravdu užitečnou radu pro blogery. Musím se přiznat, že na tohle jsem docela hnidopich a vadí mi, kolik blogerů má nahňácané fotky na textu a neudělají mezi tím mezeru. Nebo příliš malé fotky nalepené na sobě také bez mezery. Vždycky si říkám, jaktože to ti lidé nevidí a jaktože jim to nevadí. Souhlasím s členěním odstavců a jako velké plus beru určitě otázku na konci článku. Přesně jak píšeš, otevírá se tím prostor pro diskuzi. :) Přehnaně dlouhé články taky nemusím a moc nečtu ani články bez fotek. Pořád se řeší platformy, kde blogovat apod., ale pak člověk vidí blogera s vlastní doménou, který má nepřehledné články, hrubky a nalepené fotky na textu. :D Obsah je podle mě to nejdůležitější, konečně někdo píše i o tom, díky!

    http://zpodkrovi.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno žiaľ niekedy sa viac prezentuje forma blogu ako jeho obsah. Veľkosť obrázkov je tiež dôležitá a mali by vzájomne aj ladiť. A aj tie medzery. No a gramatika to som už spomínala dávnejšie, ak vidím, že ju bloger neovláda tak článok zatváram. Som rada, že sa ti môj článok páčil.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.