Konferencia Umenie byť ženou


Osobný rozvoj je pre mňa momentálne najviac obľúbenou témou. Bavia ma knihy, prednášky i články s touto tématikou. Na youtube som vďaka kamarátke objavila aj veľmi inšpiratívne videá pre nás ženy pod názvom Umenie byť ženou. Ide o projekt, ktorého hlavnou ambasádorskou nie je nikto iný ako samotná Adela Vinczeová. Tento rok v apríli sa v Bratislave konala Konferencia Umenie byť ženou a spolu s kamoškou sme sa naň rozhodli ísť.

Ak si myslíte, že ide o nejaký feministický spolok, tak ste na omyle. Umenie byť ženou má vlastnú stránku a ústrednou témou je osobný rozvoj. Každý rok sa týchto konferencií zúčastňuje aj pár mužov.

Konferencia sa konala v sobotu, takže aj pracujúci ľudia by ju určite stihli. Vstupenky nás vyšli na 50 EUR, no poviem vám, stálo to za to. Okrem prednášok na nás čakali aj rôzne workshopy, podpis novej knihy Lýdie Ekhart či rôzne propagačné stánky. 

Prednášalo sa súčasne v troch miestnostiach takže ak vám nejaká téma nesadla, pokojne ste mohli odísť pozrieť si niečo iné. Celým programom nás sprevádzala sympatická Adela. Konečne som ju videla zblízka a poviem vám, je to úplne normálna žena. Teda normálna, Adela je hlavne osobnosť a inšpirácia v jednom. Medzi divákmi bol aj jej manžel a je vidieť, že sú spolu šťastní.

Osobne ma zaujali hlavne 3 prednášky, každá s inou tématikou. Prvou bola prednáška Kvalita života alebo ako sa dožiť 100 rokov. Z nej sa mi do pamäti vrylo pár pekných myšlienok. Je potrebné mať vždy a za každých okolností zmysel života, aj v starobe, vtedy obzvlášť. Denne by sme sa mali aspoň 2 hodiny prechádzať na čerstvom vzduchu a 5 hodín fyzicky pracovať. Ok tie prechádzky ešte dám, no život v byte mi 5 hodín fyzickej práce nezaručí. Tu majú výhodu ľudia žijúci na dedinách resp. v domoch. Celkovo sa dlhšie veku vraj dožívajú ľudia v menších mestách, špeciálne ľudia žijúci v domoch. No a o slnečnom počasí a vitamíne D asi hovoriť ani netreba, žiaľ Slovensko nie je práve takouto krajine.


Ďalšou zaujímavou prednáškou, špeciálne pre beauty blogerku, boli esenciálne oleje. Kvalitné esenciálne oleje sú vraj drahšie, skúsiť môžete značky ako Doterra, Hanus či Nobilis Tillia. Taký môj milovaný ružový je vraj mega drahý a preto sa zvykne miešať ešte s niečím iným. Esenciálne oleje sú akousi formou liečiv, dokážu v mnohom pomôcť. Momentálne mám malú vzorku levanduľového oleja a poviem vám, spí sa s ním perfektne. V tejto oblasti ešte mám čo skúmať.

Zaujímavou bola aj prednáška z pracovného prostredia Ako prežiť v korporácii a uspieť. Aj tu som si poznačila pár bodov. Aj keď sa to nezdá, aj v pracovnom prostredí sú vzťahy veľmi dôležité a treba ich budovať neustále. Mne sa momentálne dosť pomenili ľudia v tíme a nie je to úplne to isté, treba na tom skrátka pracovať. Súčasťou bežného života v korporáciách sú zmeny, tie na vás číhajú neustále. Prostredie je veľmi dynamické a preto sa mu treba prispôsobiť a prijať zmeny také, aké sú. A treba sa pýtať, inak sa nič nedozviete a nikam neposuniete. Informovať nadovšetko.

Organizácia konferencie bola perfektná. Pri registrácii sme dostali tašky s programom, dostatkom pitnej vody na celý deň a množstvom propagačných materiálov. Dokonca sme dostali aj skvelý motivačný diár. Nuž ja už ten svoj mám, no hodí sa mi aj tento nový. Nevšimla som si ani žiadne veľké časové posuny takže aj time management tu ovládajú dokonale. Obed bol tiež pokrytý okolitými reštauráciami a bol preň dostatok času.

Konferencia ma zaujala, výber tém bol úžasný a každý prednášajúci bol jedinečnou osobnosťou. Energia na počúvanie mi vydržala takmer celý deň, to by sa mi v škole či práci asi nemohlo stať. Dôvod je jasný - témy ma zaujali a preto som vládala vnímať. Je to ako keď robíte niečo, čo vás baví, vtedy máte tej energie skrátka viac. Konferenciu rozhodne odporúčam a určite pôjdem aj budúci rok.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či ste sa už na takejto konferencii zúčastnili. Poznáte projekt Umenie byť ženou?

Komentáre