Mačka jeho svätosti - Dalajlámova mačka


Musím sa priznať, že som sa v čítaní kníh trochu zhoršila. Konkrétne túto som čítala na moje pomery fakt pridlho. Jej autorom je David Michie, ktorý okrem iného napísal aj známku knihu Prečo je bdelá pozornosť lepšia než čokoláda. O tej si však povieme inokedy, dnes tu pre vás mám recenziu na knihu Dalajlámova mačka. 

Hádam každá kniha, v ktorej sa spomína jeho svätosť Dalajláma, ma priťahuje. Aj do tejto som vkladala veľké nádeje. Nie som však extra fanúšik zvieracích duší v knihách a možno aj preto na mňa tak veľký dojem nespravila. 

O živote jeho svätosti sa tu autor vyjadruje sprostredkovane prostredníctvom mačky. Či má jeho svätosť naozaj mačku alebo šlo len o autorovu fikciu vám povedať neviem. Jedno však viem, kniha mi prišla slabá. Áno, obsahovala niektoré motivačné prvky a mala aj praktické príklady zo života. To je rozhodne plus, čítať len všeobecné myšlienky bez praxe je nuda a chápu sa ťažšie. Dozvedela som sa v nej však veľmi málo nového. Možno je na príčine fakt, že podobných kníh som už prečítala viacero a v podstate sa niektoré myšlienky opakujú.

Štýl knihy mi však skrátka nesadol. Predchádzajúca kniha o Dalajlámovi sa mi páčila rozhodne viac, napísal ju síce iný autor, ale bola mi akosi bližšia. Táto mi prišla slabá a sama by som si ju nekúpila, našťastie bola požičaná.

Knihy ako aj kozmetika sú vec vkusu a chuti. Mňa táto kniha nenadchla avšak je považovaná za jednu z dobrých motivačných kníh. Aj na internete má dosť dobré referencie, takže odporúčam vyskúšať a spraviť si vlastný názor. Dokonca existuje aj niečo podobné a to Pes Jeho Veličenstva. Ako vidíte, motívy zvierat v poslednej dobe hýbu nielen filmovým, ale aj tým knižným svetom.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či ste túto knihu čítali. Zaujímajú vás podobné motivačné knihy alebo dávate prednosť tým dejovým?


Komentáre

  1. Pocuvala som ju v podobe audioknihy. Je to taka oddychovka. Ako motivacnu knihu by som ju ale urcite neoznacila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Motivačná je skôr taká moja vlastná kategória kníh, ktoré nás majú niečomu naučiť. Oddychoka to je, no ja som čakala viac.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.